.

Obserwatorzy

niedziela, 10 lutego 2013

Mini gorsecik-kurs

Parę osób prosiło mnie o wytyczne do zrobienia mini gorseciku ,a że trudno to tak pisemnie wytłumaczyć ,postanowiłam  przygotować dla Was mini kursik na mini gorsecik.
Mam nadzieje że komuś się przyda.

Potrzebujemy:
-rurki ok 100 szt,
-klej vikol lub na gorąco,
-druciki(ja używam florystycznych 1,1 ),
-kawałek kartonu,
-nożyczki,
-obcęgi,
-ołówek,
-farba,wstążeczki,koronki ,kto na co ma ochotę.
 Zaczynamy.Rysujemy i wycinamy dwa owale tej samej wielkości.


Do pierwszego kartonika przyklejamy rurki z włożonymi do środka drucikami.Druciki są ważne ,bo to na nich będziemy formować kształt gorsetu.Przyklejamy drugi kartonik (ja użyłam tutaj kleju na gorąco ,bo zależało mi na czasie,jeśli używacie vikolu to musicie odczekać parę godzin aż dobrze wyschnie).

 






Teraz wyginamy rurki prowadzące w górę,zaginając jedna o drugą


 

Rurki mamy postawione,zaczynamy wyplatać.

 


 

Robimy dwa okrążenia,zaczynając trzecie wyginamy rurki lekko na zewnątrz,z tym że jedna po środku zostaje prosto .Będzie to tył naszego gorsetu czyli nasza "pupa".Z przodu pleciemy na prostych rurkach.Pleciemy tak trzy okrążenia.

 

Potem rureczki prowadzące wyginamy do środka i pleciemy dalej aż powstanie:

 

Mamy już półdupki ,teraz zaginamy rurki prowadzące jeszcze bardziej do środka,będziemy profilować talię osy.Pleciemy jakieś pięć rzędów.

 


 

Mamy talię,więc potrzebujemy wyprofilować jeszcze biust,w ty celu wyginamy rurki z przodu gorsetu na zewnątrz,tak jak to było w przypadku półdupków z tą różnicą,że robimy większe krągłości.

 


 


 

Miej więcej na wysokości połowy wyplatania biustu zrobimy zakończenie pleców ,zaginając rurki do środka i obcinając je,pamiętajcie ,że w rurkach mamy druciki więc używamy do obcinania obcęgów.

 

Na reszczcie rurek dalej pleciemy,z tą różnicą,że rurki prowadzące wyginamy znowu lekko do środka u mnie jest to pięć rzędów.

 
Wykańczamy chowając rurki którymi pletliśmy


Pozostałe rurki prowadzące przycinamy i zaginamy do środka.

 

Gorset gotowy,teraz tylko kwestia pomalowania i wykończenia według własnego gustu.



                                                                                                                                                                         
P.s. Oczywiście do wyplatania może użyć rurek już farbowanych  ,to Wam ułatwi pracę przy wykończeniu.



Pierwszy gorset wykonałam zainspirowana pięknymi pracami Ani  i chciałam jej tutaj jeszcze raz bardzo podziękować za ciągłe podnoszenie nam poprzeczki,buziaki 


Kasia :)







10 komentarzy:

serce z pasją pisze...

gorseciku jeszcze nie robiłam ,ale sprobiuje,fajny kursik,piekne twoje prace takie dopracowane

Bożena pisze...

Kursik jest super ,nawet dla takiego laika jak ja ,będę próbować, dziękuję pozdrawiam,miłego wieczorku:))

Aga pisze...

rewelacja moze sie kiedys skusze i sprubuje :)

Unknown pisze...

Ja robiłam bez drucika,było trochę trudniej. Szkoda że nie poczekałam na twój kursik. pozdrawiam cieplutko

Unknown pisze...

Podziwiam wciąż mocno Twoje prace. Sa fantastyczne i bardzo pomysłowe.

XX pisze...

Kasiu przepiękna masz galerię prac i wspaniały kursik jestem zachwycona Twoim blogiem !!!

bozenas pisze...

Świetnie to wytłumaczyłaś:))pozdrawiam

Unknown pisze...

Wspaniały kurs:)

Unknown pisze...

oj napewno z kursiku skorzystam :) super pomysł na ten kursik:) czekam z niecierpliwoscia na nowe :)

kasia pisze...

Kasieńko-fajny kursik:)