.

Obserwatorzy

sobota, 8 września 2012

Kursik cz 3-ostatnia

Teraz zrobimy kierownicę.Do wszystkich ze sklejonych podwójnych rurek wkładamy druciki,muszą być na całej długości.W środku koła rozpychamy trochę splot np:końcówką nożyczek i przekładamy rurkę
 

potem rurkę w połowie zaginamy








Ułóżcie ją sobie  tak aby na zewnątrz koła przechodziła w miejscu klejenia i nam je zakryła..
Bierzemy następną podwójną  rurkę,składamy na pół i montujemy tak jak na zdjęciach za pomocą klamerki.

 
Teraz do pojedynczej rurki wkładamy drucik,końcówkę włożymy między zgięcie poprzedniej ,żeby ładnie schować i owijamy rureczki w górę



dołączając kolejne rurki i tak do odpowiedniej długości, końcówkę rurki owijającej przycinamy i chowamy do środeczka
 

Z reszty rurek prowadzących wyginamy kształt kierownicy o tak

 


Kolejna rurka z drucikiem i owijamy rączki kierownicy z jednej i drugiej strony.
 


Tak powstała kierownica z kołem.

Teraz przyszła kolej na dół rowerka.Kolejna podwójna rurka i znowu przekładamy w tym samym miejscu co poprzednio i zaginamy.
 







Odkładamy naszą kierownicę , bierzemy  dwa koła boczne ,Do rurki pojedynczej wkładamy znowu drucik,przycinamy rurkę na pół i łączymy koła w dwóch miejscach,przekładając przez sploty i z drugiej strony zaginając końcówkę.


Dzięki temu  że splot kół jest gęsty końcówka nie będzie widoczna




przymierzamy koszyczek,sprawdzając rozstaw kół


i montujemy kolejne rurki z drucikami poprzecznie





Mamy kierownicę,mamy tył rowerka,teraz zrobimy "ramę" .
W czwartej sklejonej rurce,rozcinamy kawałek klejenia i montujemy na kierownicy.

 
Kolejna pojedyncza rurka z drucikiem ,owijamy i wyginamy tak jak na zdjęciu


Końcówki rurek bocznych przedłużamy(kolejnymi rurkami z drucikami )i montujemy na tyle.To samo zrobimy z końcówką naszej "ramy".



 
 
Odpalamy klej na gorąco,smarujemy rurki podstawy i przyklejamy koszyczek.




Boki koszyczka przyklejamy do góry kół dla lepszej stabilizacji.

 



Z przodu przyklejamy "ramę" rowerka do koszyka

a poniżej wygięcie do przedniego koła


Rowerek prawie gotowy,jeszcze tylko przednie "światło".
Rurkę tym razem bez drucika  spłaszczamy w palcach lub traktujemy wałkiem do ciasta,smarujemy klejem (magikiem lub innym ,nie na gorąco) i zwijamy sklejając w ślimaczka.


Tak przygotowane przyklejamy za pomocą kleju na gorąco do kierownicy rowerka.

 


I mamy gotowy rowerek




Teraz jeszcze tylko malowanie,ja jestem w tej dobrej sytuacji,że posiadam pistolet do malowania,a to bardzo ułatwia pracę,oszczędza czas i farbę,polecam.


Kochani będę bardzo szczęśliwa jeśli chociaż jedna osoba połapie się w tych moich zapiskach i pomoże jej to wykonać rowerek ,chętnie zobaczę Wasze prace,buziaki i życzę owocnego  plecenia.

34 komentarze:

Aga pisze...

piekne, super kursik choc nie wiem czy uda mi sie cos takiego stworzyc. A jak dlugo robi sie taki rowerek?
Pozdrawiam Aga z nibieskomi

Anonimowy pisze...

Kasiu kursik pierwsza klasa:) w najbliższym czasie mam zamiar zrobić taki rowerek i na pewno skorzystam.:)
Pozdrawiam i zapraszam do mnie

Kasia :) pisze...

Ja taki rowerek wykonuje zwykle w dwa dni,można by w jeden ale trzeba zaczekać aż rurki dobrze się skleją

Teresa pisze...

Fajny kursik:) Na pewno zrobię...i skorzystam:)Dzięki:)

Joanna Mazurkiewicz pisze...

Świetny kursik, pomysł, wykonanie. Cudnie no!

kasia pisze...

Kasiu super kursik,kto wie może kiedyś....???

Ula H. pisze...

Kursik bardzo się przyda, choć widzę, że załapałam się na końcówkę. Ale nie szkodzi - wrócę do początku. Może mój mąż coś takiego spróbuje, bo widzę, że chyba by chciał, a koszyczki już kiedyś wyplatał. Pozdrawiam :)

Pracownia Ani pisze...

Ale jazda;)))) to ja uczę się u Ciebie!!!

Betinka :) pisze...

Rowerek cudny... kursik super... ale mnie do robienia rowerka żadna siła nie zagoni - cierpliwości brak ;D

Papierowa Magia pisze...

Super kurs.Zapraszam do siebie po odbiór wyróżnienia.Pozdrawiam Małgorzata.

ewoz pisze...

kurs jest świetny :) czy miałabyś coś przeciwko gdybym linki umieściła w u siebie w etykietach razem z innymi kursami??

Violinowo pisze...

Super kursiki, ale ja mam do tego dwie lewe ręce.
Zapraszam po wyróżnienie:)

ewoz pisze...

kursiki umieszczone, dzięki za zgodę :)

Robótki Tereski pisze...

Fajny kursik:)Jestem początkującą nie mogę załapać wyplatania kółek.

Unknown pisze...

Kursik ekstra na pewno spróbuje taki rowerek stworzyć.

Unknown pisze...

Rewelacyjny kurs!!! Bardzo dziękuję!
Muszę nakręcić trochę rurek i spróbować:)

Joanna Wiśniewska pisze...

Cudne są te rowerki :) A kursik super - trudny ;)

Pasja Asi pisze...

Kursik super :) na pewno spróbuję rozbić taki rowerek :) pozdrawiam

Ania(Aneska) pisze...

od dawna podobaja mi sie takie rowerki, swietne na ozdoe i na prezent :) chyba sie skusze i sprobuje :)

M(aniek) pisze...

efekt końcowy jest zniewalający!!! ale bałabym się wziąść za zrobienie samodzielnie...
buziaki Kasiu

ania75 pisze...

Kasiu świetny kursik,
pozdrowionka :)

Różowy Zakątek pisze...

Robisz prawdziwe cuda, nawet się za to nie zabieram bo na pewno spartaczę :) Pozdrawiam cię cieplutko.

MADLINE pisze...

Wspaniały kurs - dopiero widać ile pracy kosztuje wykonanie takiego maleństwa.

pasjonat pisze...

Rewelacyjny kurs. Tak prosto i przejrzyście pokazany każdy krok. Aż szkoda było zrobić tylko jeden rowerek dlatego postanowiłem zrobić dwa, a rezultaty widać na moim blogu
http://cudownapasja.blogspot.com/

Na Zielonym Patyku pisze...

Cudny! Muszę spróbować taki zrobić, choć jestem świadoma, że to nie będzie łatwe!

Bożena pisze...

Rowerek cudny,kursik jeszcze lepszy czas brać się do splotu,chęci mam ale czy sprytu wystarczy...Dziękuję i pozdrawiam...

nadi pisze...

Witam Pani Kasiu , bardzo spodobal mi sie ten mini gorsecik jest cudny , czy moglabym dostac jakis szybki kursik , lub jakas pomoc do zrobienia go ? dziekuje z gory i jeszcze tak na marginesie , piekne rzeczy Pani tworzy

Unknown pisze...

Bombowy,musze sprobowac;)

Unknown pisze...

Świetny kursik na pewno spróbuje :)

Swojskie jedzonko - Katarzyna Michoń pisze...

rewelacyjnie napisany tutorial-na pewno skorzystam bo już od dawna o czymś takim myślę-pozdrawiam serdecznie i dołączam do obserwatorów w oczekiwaniu na dalsze kursiki

jadzia59 pisze...

Świetny kursik, dawno chciałam zrobić rowerek, ale w końcu mi się udało, jeszcze doniczka bo robilam ją na końcu i pomalowac
dziękuje za kursik
pozdrawiam

jadzia59 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

No i kolejny genialny kursik i cudowny rowerek:))
Pozdrawiam!!!

Unknown pisze...

Super świetny kursik. Pozdrawiamy i zapraszamy, dziewczyny z http://in-staat.blogspot.com